sestdiena, 2021. gada 24. aprīlis

Copes signālpuikas no Latvijas ezeru niedrēm


Mans draugs un dižmakšķernieks Ojārs Lūsis jeb Lūšuks ilgus gadus darbojies kā preses fotogrāfs, sadarbojies ar daudziem laikrakstiem un žurnāliem, bildējis ne tikai dabu, bet arī pildījis redakcijas pasūtījumus un uzdevumus. Ar Ojāru iepazinos pērnā gadsimta 90 gados kad vēl strādāju vienā no senākajiem Rīgas makšķerlietu veikaliem Berga bazārā un rakstīju tolaik vienīgajam makšķerēšanas žurnālam. Dzīvē, kā jau dzīvē raibi vien un pēc vairākiem gadiem pametu rakstniecību. 




Te kādu dienu piezvana Lūšuks un grib ar mani tikties. Ilgi nepretojos, piekritu tikties pie sevis veikalā Rotiņš. Lūšuks ciemakukulī bija paņēmis līdzi Piparu rūgto un šprotu bundžiņu. Lūsis aicināja mani atgriezties rakstniecībā un uzrakstīt pāris gabalu leģendārai Makšķernieka Gadagrāmatai, viņš aiz matiem atvilka mani atpakaļ…

Nu fotoaparātu Lūšuks nomainījis pret pludiņu izgatavošanu. Par cik meistaram tuva ir līņu un karūsu cope, tad pludiņus viņš gatavo tieši šīm zivīm. Visi materiāli proti niedres tiek ievāktas dabā, pats staigā uz ezeru un vāc tās. Tumšākās niedres ir pērnās, attiecīgi gaišākās ir svaigās niedrītes. Šie signālpuikas der gan iesācējam, gan pieredzējušam zivjķerim.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Pavisam īsi par troheusiem

  Jau daudzu gadus man ļoti gribējās tropheus dzimtas zivis, principā nebija nekādas īpašās prasības, galvenā vēlme bija, lai mājas akvārijā...