pirmdiena, 2023. gada 28. augusts

Patiesība par neprasīgo zivtiņu

 

Bieži vien ļaudis man ir uzstādījuši jautājumu, kādas zivis labāk iegādāties, kuras būtu ieteicams ielaist vienā vai otrā akvārijā. Jā, kuras? Uz šo jautājumu viennozīmīgi atbildēt nav iespējams. Jāzina daudzi faktori, bet šajā rakstiņā mēs tajos neiedziļināmies, jo mums neviļus ir uzdāvināts akvārijs, ar filtru, ar apgaismojumu, ar dekorācijām, ar augiem un pat zivtiņām. Mums ir viss, bet mēs nevēlamies iedziļināties akvārija gudrībās. Iespējams tam nav laika (neticu), iespējams vēl kādi, ne visai objektīvi iemesli.

Ko jūs domājat par jēdzienu "neprasīgas zivis"? Kas tās tādas ir? Vai esat kādreiz dzirdējuši par neprasīgiem suņiem, kaķiem, zirgiem vai putniem? Nē, nopietni!

Vai jūs saprotat, uz ko es tiecos? Nez kāpēc cilvēki iedomājas, jo mazāka pēc izmēra ir dzīvā radība, jo  nekaitīgāks dzīvnieks, jo pie šī dzīvnieciņa vairāk pielīp šis termins “neprasīgs”.

Vispār, draugi, nav neprasīgu zivju! Katrai dzīvai radībai ir kaut kādas prasības,

Es varbūt dažos vārdos paskaidrošu, kas ir “neprasīgās” ZIVIS:

- zivis, ar kurām var tikt galā pat iesācējs;

- izturīgās zivs ar apskaužamu izturību, kuras nokaut nevar pat iesācējs;

- noteikti miermīlīgās zivtiņas;

- neprasa superīgākos turēšanas apstākļus;

- lētas.

Apmēram tāds, jūsuprāt, izskatās "neprasīgās" zivtiņas izskats. Bet šajā brīdī pat pieredzējis akvārists var samulst, jo šajā sarakstā iespējams ierakstīt vai tūkstošs zivtiņu un visas atbildīs šim aprakstam! Es vēlētos atklāt kādu "prasīgo" zivtiņu noslēpumu.

Ja sapratīsiet, kāds ir slāpekļa cikls akvārijā, noregulēsiet to un pats galvenais kontrolēsiet indīgās vielas: amonjaku, nitrītus un nitrātus akvārijā, tad veiksme akvārijā gandrīz vai garantēta! Jebkuras zivis kļūs "neprasīgas", bet akvārija apkope būs vienkārša. Tas ir viss noslēpums. Pasēdi nedēļu, izpēti šo tēmu un es domāju, ka akvāristika kā nodarbe būs interesanta un aizraujoša.

Lūdzu, tikai nedomājiet, ka es veicu izglītojošo programmu un nodarbojos ar moralizēšanu. Vēlāk es noteikti sniegšu izsmeļošu "neprasīgo" zivju sarakstu. Manuprāt, jebkurš hobijs mūsu dzīvē ir vienkāršs, ja tas patiesi interesē un tam visam seko līdzi ar prātu.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Pavisam īsi par troheusiem

  Jau daudzu gadus man ļoti gribējās tropheus dzimtas zivis, principā nebija nekādas īpašās prasības, galvenā vēlme bija, lai mājas akvārijā...